Η μεταβατική περίοδος και η σημασία της στον αθλητισμό
Η μεταβατική περίοδος και η σημασία της στον αθλητισμό

Μετά το τέλος μιας αγωνιστικής σεζόν για κάθε αθλητή σε οποιοδήποτε άθλημα, αρχίζει μια περίοδος στον κύκλο της προπόνησης του, η μεταβατική περίοδος. Είναι η φάση χαλάρωσης, ξεκούρασης και αποκατάστασης του αθλητή μετά από μια δύσκολη αγωνιστική σεζόν.

Πολλοί είναι οι αθλητές που αδιαφορούν για αυτή τη φάση μέσα στον προπονητικό κύκλο και την θεωρούν περιττή. Σαφώς και κάνουν λάθος. Κάθε οργανισμός μετά από μια περίοδο σκληρών προπονήσεων και αγώνων χρειάζεται ξεκούραση τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά.
Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει άμεσα με το να απέχει ο αθλητής από την προπόνηση, είτε και με έμμεσο τρόπο  (ενεργητική αποκατάσταση), διαφορετικού τρόπου προπόνηση από ότι γινόταν συνήθως. 

Το προτιμότερο θα ήταν να γίνει ένας συνδυασμός αυτών των δύο καθώς μόλις ολοκληρώσετε και την τελευταία σας επίσημη αγωνιστική δραστηριότητα θα πρέπει να συνεχίσετε για κάποιο διάστημα 3-5 ημερών να προπονήστε σε χαλαρότερους ρυθμούς και σε ένα διαφορετικό άθλημα από αυτό που κάνατε ( π.χ.κολύμβηση) για να αποβάλει το σώμα σας πλήρως όλες τις καματογοόνες ουσίες που έχουν συσσωρευτεί στους μύες σας. Σημαντική βοήθεια σε αυτή τη φάση προσφέρουν και το υδρομασάζ, θερμά δεινόλουτρα  κ.λ.π.

Μετά από όλα αυτά ακολουθεί μια πλήρης αποχή από την προπόνηση για 2 τουλάχιστον εβδομάδες. Είναι σημαντικό για το σώμα όσο και για το μυαλό να ξεκουραστεί και να ξεφύγει από ότι έχει σχέση με το αθλητικό κομμάτι. Σε αυτή τη φάση καιρός να ασχοληθείτε με άλλα ενδιαφέροντα, με φίλους, οικογένεια, κ.λ.π.

Εφόσον ολοκληρωθούν αυτές οι 2 εβδομάδες πλήρους αποχής, πρέπει να ακολουθήσει μια περίοδος επανένταξης στις προπονήσεις περίπου 10 με 12 ημέρες. Σε αυτή τη φάση μια συνάντηση με τον προπονητή σας για τον καθορισμό των στόχων για τη νέα σεζόν είναι απαραίτητη.

Κατόπιν αυτών, μπορείτε να ξεκινήσετε προπόνηση με κάποια άλλη δραστηριότητα π.χ. κολύμβηση, ποδηλασία, πεζοπορία, γυμναστικές ασκήσεις κ.λ.π., σε χαμηλή ένταση πάντα
Όταν λοιπόν ολοκληρωθεί αυτή η περίοδος ξεκούρασης και χαλάρωσης και επανένταξης στις προπονήσεις, είστε πλέον έτοιμοι να επιστρέψετε στη σκληρή δουλειά. Έχοντας φορτώσει τις μπαταρίες σας σωματικά και ψυχολογικά θα είστε έτοιμοι για νέα ρεκόρ. Και μέσα σε όλη την επόμενη αγωνιστική σεζόν θα καταλάβετε τα ευεργετικά αποτελέσματα αυτής της μεταβατικής περιόδου που θα σας ακολουθήσουν μέχρι το τέλος της επόμενης!


Γεωργούλας Παναγιώτης
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Πτυχιούχος Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Α.Π.Θ.
Msc Φυσική Αγωγή και Αθλητισμός-κατεύθυνση ειδική προπονητική κλασικού αθλητισμού Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Ε.Κ.Π.Α.
Διπλωματούχος προπονητής ποδοσφαίρου Uefa B’
Μέλος Συλλόγου Δρομέων Υγείας Αθηνών

 
ΧΟΡΗΓΟΣ      
asics      
interamerican samarites Opanda logo eod

Αγώνες